Kompozice si klade za cíl seznámit s původním tradičním hudebně tanečním materiálem, z něhož vycházel Bedřich Smetana při tvorbě svých klavírních Českých tanců. Každý z celkem čtyř tanců (Oves, Medvěd, Obkročák, Dupák) má své vlastní prostorové i choreografické řešení. Variační i stylizační proces vychází z dostupných popisů tanců, snahou je vystihnout a jevištní formou zprostředkovat základní charakter vybraných tanců. Choreografie se vyznačuje interpretační vyzrálostí tanečníků.
Zatímco Smetanovo virtuózní dílo z lidových pramenů čerpá jen volně, aranž Ivy Dostálové přibližuje klasické tance podle původních zápisů, které si někdy dokonce zjednodušuje (Oves), aby je zazpívali chlapci těsně po mutaci. Překvapivé je rozhodnutí vynechat Erbenem naznačené dupání v písni Nevdávej se, má panenko. Autorský rukopis Ivy Dostálové je typický výraznými vysokými smyčcovými party a téměř neustálým využitím konter. Kapela je sehraná a dostojí jak požadavkům autorky, tak potřebám tanečníků.
Dětský folklorní soubor Radost založila ve statisícovém krajském městě v roce 1977 Jitka Vítková, která je jeho uměleckou vedoucí dodnes. Soubor pracuje při DDM Alfa, je rozdělen do několika skupin podle věku (včetně dospělých tanečníků, skupina nejmenších dětí od čtyř do sedmi let nese název Holoubek).