Osobnost
Místo působení
Publikováno o ní v časopisech
pam pam 1-08, s.11.; pam pam 4-09, s.24-25.; pam pam 2-13, s.9-11.; pam pam 3-18, s.4-5.
Publikováno o ní v monografiích, almanaších a Národním fondu
CVEKLOVÁ, Bohumíra a ŽDÍMALOVÁ, Dana. 20 celostátních přehlídek dětských skupin scénického tance 1968-2003. 1. vyd. Praha: NIPOS-Artama, 2005. 117 s. Pohyb; sv. 4. ISBN 80-7068-195-0.; str. 77-78.
GREMLICOVÁ Dorota (ed) a LÖSSL, Jiří a NĚMEČKOVÁ, Elvíra. Tanec jako záliba: Amatérské soubory scénického tance v českých zemích druhé poloviny 20. století. První vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu NIPOS, útvar ARTAMA, 2021. 304 stran. Pohyb; 18. svazek. ISBN 978-80-7068-368-2.; str. 133-142.
Medailon
4. 10. 1943, Praha
Od dětství navštěvovala taneční školu Jarmily Jeřábkové, kde následně v letech 1964–1978 sama vyučovala. Je frekventantkou školy léčebného tělocviku, mimořádnou absolventkou doplňkového studia pro pedagogy tance na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze (HAMU) a frekventantkou tanečních kurzů Palucca Schule v Drážďanech. Jako pedagožka tance působila na LŠU (lidová škola umění, dnes ZUŠ – základní umělecká škola) ve Zbečně a v Rakovníku, na LŠU v Praze 1 ve Voršilské a ve Štupartské ulici. Od roku 1964 byla členkou taneční skupiny Jarmily Jeřábkové a v roce 1975 převzala z jejích rukou odpovědnost za odkaz Isadory Duncanové a český duncanismus. V roce 1992 založila Konzervatoř Duncan centre Praha, která pod jejím vedením rozvíjela odkaz Jarmily Jeřábkové.
Je autorkou mnoha osobitých duncanovských choreografií, tanečních kompozic a celovečerních tanečních představení. Je osobností zakladatelského a výrazně osobitého typu. Vytvářela a stále vytváří podmínky, díky kterým se úspěšně rozvíjí dnešní vynikající úroveň tvořivé taneční výchovy na území celé ČR.
Zdroj: Publikace 20 Celostátních přehlídek dětských skupin scénického tance 1968–2003, str. 77.