Námět a inspirační zdroje
Taneční kompozice byla vytvořena na motivy dvou písní z Dvořákova slavného cyklu. Inspiraci choreografie našla v melodice a rytmické bohatosti skladby a částečně (zejména v druhé části) také v textu písně. Patrná je také inspirace lidovým tancem. Skladba je vhodná pro dívky středního školního věku, které jsou již technicky a interpretačně pokročilejší.
Scénická forma
Choreografka zajímavě pracuje se skupinou osmi dívek, kterou často dělí na dvě skupinky, z jejichž interakce těží pohybovou dramatičnost. Ve druhé části kompozice zase zajímavým způsobem pracuje s šátkem, který je zčásti rekvizitou doprovázející pohyb, zčásti pak působí jako symbol. Pozitivně napomáhá motivaci malých interpretek.
Provedení
Pohybový slovník, který vychází z lidového tanečního projevu, je pro děti přirozený. Přestože jde o pokročilou pohybovou kompozici, je soubor již na takové technické výši, aby choreografii interpretačně zvládl. Dívky citlivě reagují i na rozdílnou dynamiku dvou zvolených skladeb. V bězích, lidových krocích, vedení paží a skocích je patrno, že choreografka děti v hodinách systematicky technicky na tuto skladbu připravovala.
Výtvarná stránka
Kostým tvoří jednoduché bílé tričko a dlouhá béžová sukně, což evokuje lidový oděv a dokresluje tak atmosféru skladby.
Poznámka
Kvalitní výběr hudby napomáhá rozvoji rytmického a melodického vnímání dětí. Texty písní podporují motivační proces.