Námět a inspirační zdroje
Námětem tance je hra s rytmem a rekvizitou v podobě pentle, která je přítomna jak na kostýmu, tak fyzicky na jevišti ve třetí části tance.
Scénická forma
Taneční skladbu tvoří tři části, které jsou často vnitřně ještě dále členěny. Tyto části jsou kontrastní v mnoha různých rovinách (tanec do ticha, rytmické a metrické členění, dynamika, tanec s rekvizitou nebo bez ní). Struktura je dramaturgicky velmi dobře zvolena.
Provedení
Choreografka nenásilně přiměla své interpretky, aby se vyrovnaly s několikerým pojetím rytmu v tanci. V první části tančené do ticha si musely najít vlastní tělesný rytmus, který by je propojil s ostatními dětmi. Jednou z pomůcek jim zde bylo tleskání rukama. V části druhé se musely jednak podřídit jednotnému rytmu ve společně tančených částech a v mezihře se naopak soustředit každá na vlastní úkol. V části poslední se dvoudobý rytmus střídá s třídobým, který do choreografie přinesl jinou dynamiku i náladu. V této části do hry jako pomůcka vstoupila rekvizita v podobě dlouhých pentlí. Přes takto těžký úkol dětský tanec neztratil přirozenost a hravost.
Výtvarná stránka
Vhodně zvolený hravý kostým. Našité pestrobarevné pentle doprovázejí pohyb interpretů a dotvářejí laškovnou atmosféru tance.
Poznámka
Tanec je hodnotný jak scénicky (je dramaturgicky vyvážený a barvitý), tak v pedagogické rovině (při jeho nácviku se děti učí vnímat rytmus hudby, vlastního těla i skupiny).