Zuzana Cílová (roz. Pomezná)

31. 3. 1954, Praha 

V letech 1969–1973 absolvovala taneční oddělení na Státní konzervatoři v Praze. Jako tanečnice – sólistka nastoupila v roce 1974 do Československého státního souboru písní a tanců, kde působila až do roku 1981. Poté následovalo čtrnáctileté angažmá v Armádním uměleckém souboru Víta Nejedlého, kde tančila např. Dívku-oběť ve Slunovratu (1987), Dívku v Honičce v lunaparku (1997). Pro AUS VN vytvořila také řadu choreografií, např. Káčo, Kačenko (h. Jar. Krček, 1982), Detvianské cifrování (1984), Šorový (1994) aj. V letech 1987–1989 studovala při zaměstnání choreografii na HAMU, studium z důvodu narození syna nedokončila.

Od roku 1994 spolupracuje s folklorním souborem Rosénka, jehož se v roce 2011 stala vedoucí. 

Vedle choreografické a pedagogické práce ve folklorním souboru Rosénka působí Zuzana Cílová jako lektorka tanečních dílen, autorka a režisérka festivalových pořadů, poradce pro jevištní pohyb, je lektorkou přehlídek folklorních souborů. Od roku 2012 je členkou odborné rady pro folklor při NIPOS-ARTAMA v Praze. V roce 2010 obdržela oficiální poděkování Folklorního sdružení ČR za aktivní práci při rozvoji tradiční lidové kultury, folkloru a cílů sdružení, v roce 2011 byla nominována na cenu NÚLK za choreografii Andělové o vánocách, o rok později získala titul laureát na MFF Akademická Nitra za programový blok skupiny Hajdaláci Na salaši aj ve mlýně, robota je fortelná. V roce 2012 obdržela poděkování Folklorního sdružení ČR za výjimečný přínos k uchovávání a rozvoji tradiční lidové kultury, folkloru a cílů sdružení. 

Zuzana Cílová je autorkou celé řady úspěšných choreografií, v nichž uplatňuje svůj cit pro charakter jednotlivých tanečních regionů. Mezi hlavní znaky jejího tvůrčího rukopisu patří také promyšlená práce s rekvizitou a citlivé vedení interpretů k přirozenému tanečnímu i hereckému výrazu.