Námět a inspirační zdroje
Impulzem pro vytvoření choreografie je evidentně hudební skladba. V jejím podtextu zaznívá inspirace lidovými motivy, která se odráží i v pohybu. Choreografie citlivě reaguje na měnící se rytmické a hudební motivy, o něž opírá celou svou stavbu. Námětem je pohybové vyjádření sbírání různých květin a bylin, je však pojato abstraktně. Ve výsledku děti vytvoří poetickými, čistě pohybovými prostředky atmosféru rozkvetlé louky. Téma je vhodné pro dívky mladšího školního roku a pedagogický přínos v hlubším vztahu k přírodě je mimořádný.
Scénická forma
Choreografie vytvořena pro větší skupinu dívek, do níž je organicky začleněn jeden chlapec. Jeho postava v dívčím kolektivu nezaniká, ve skladbě má svou vlastní úlohu. Citlivým výběrem hudby, bohaté na rytmické akcenty, se podařilo vytvořit pohybově rozmanitý, na atmosféru bohatý celek. Patrná je i velmi dobrá práce s velkou skupinou dětí i s prostorem jeviště.
Provedení
Pohybový projev dětí je kultivovaný a zároveň přirozený. Každý interpret má svůj úkol ať už samostatný, či v menší skupině.
Výtvarná stránka
Jednoduché bílé šaty u dívek i prostý kostým chlapce odkazují na lidový motiv v pozadí skladby. Dotváří náladu prosluněného dne na rozkvetlé louce.
Poznámka
Velkou pedagogickou hodnotou je práce s rytmicky obtížnou, přesto však pro děti přirozenou hudbou.